Budapest it is! - Reisverslag uit Budapest VI. kerület, Hongarije van Anke - WaarBenJij.nu Budapest it is! - Reisverslag uit Budapest VI. kerület, Hongarije van Anke - WaarBenJij.nu

Budapest it is!

Blijf op de hoogte en volg Anke

30 Augustus 2012 | Hongarije, Budapest VI. kerület

Vandaag alweer de tweede dag in Budapest en men o men wat een avontuur!
Gisteren samen met Floor vroeg in de ochtend het vliegtuig gepakt naar Hongarije. Onverwachts stond daar ook nog een heel uit-zwaai-comité op mij te wachten, happy me:) so thanks to you all!

Na 2 uur vliegen en een prima geregelde de taxi van het vliegveld naar ons appartement eindelijk aangekomen. Op de tweede verdieping ZONDER LIFT zitten we inmiddels gesettelt.. maar die tassen moesten uiteraard eerst nog 4 trappen omhoog! Dacht ik daar even vanaf te zijn geweest na een 2 weken durende studiereis waarbij we in elk (4 dus!!) hostel op de 4e verdieping zaten!! In één woord: BAH!
Maar goed, we waren niet alleen. De aardige meneer waar we mee hadden gemaild voor het appartement + de eigenaresse van het gebouw hebben ook een tas naar boven gezeuld. Toen ik eenmaal als eerste boven aankwam zag ik dat de alleraardigste meneer mijn zwaartste(!) koffer met gemak naar boven tilde.. jeujj!! Goed geregeld Anke:)
Nog helemaal uit te puffen zaten Floor en ik aan de keukentafel met open mond te rond te kijken hoe onze villa op 2 hoog eruit zag, terwijl meneer en mevrouw even checkte of alles aanwezig was. Van aardappelschiller tot sinasappelpersen en van tv mét antenne tot wasmachine (zonder gebruiksaanwijzing!). Conclusie: we will survive!

Eenmaal uitgevochten, met schelden en slaan buiten beschouwing gelaten, besloten wie welke kamer kreeg kon het uitpakken beginnen. 3 uur verder eindelijk alle strings, tampons, foto's, bergen haarstuff en de rest opgeborgen en klaar om op zoek te gaan naar eten.. zochten we niet meer uit eten te gaan haha
Eerste avond dus maar genoegen genomen met de take away van de chinees hier om de hoek:)

Nu.. vandaag..
5 flessen water, een redelijke nachtrust, herinneringen aan de studiereis en uren van zon later
Een hongaarse simkaart voor al mijn hongaarse vrienden, mega veel plannen voor de komende dagen en heel wat forinten rijker
.. zijn we wedergekeert in ons nederige stulpje op 2 hoog, nog lang niet klaar om vanavond poging 2 te doen om uit eten te gaan. Maar ach, we zijn in Hongarije, Budapest.. we hebben alle tijd (okeee anderhalve week dan!) en dus vooral geen haast!!

Tot snel