Het jaar 2012 in vogelvlucht - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Anke - WaarBenJij.nu Het jaar 2012 in vogelvlucht - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Anke - WaarBenJij.nu

Het jaar 2012 in vogelvlucht

Blijf op de hoogte en volg Anke

20 December 2012 | Hongarije, Boedapest

Het schooljaar is dan misschien wel 'doormidden' maar het kalenderjaar komt ten einde. 2012 is binnenkort niet meer en men wat was dit een jaar voor mij! Facebook heeft een nieuw iets waarbij je je afgelopen jaar in vogelvlucht kunt bekijken; uitgelichte berichtjes en foto's.
Ik kwam er achter dat het dit jaar was dat ik mijn mysterieuze valentijnskaart kreeg (waar ik overigens nog steeds niet zeker van ben of dit geen grap was!!), ik het meedere malen super gezellig had met mijn huisgenoten in Eindhoven (ik citeer: gezelligheid op het dakterras!), ik mijn 'reis'-jaar begon toen in twee weken op studiereis ging. Sint-Petersburg, Moskou, Budapest (!) en Krakau. Wat gek eigenlijk, het lijkt wel een eeuwigheid geleden. Nog gekker omdat ik die foto's terugkijk en terug denk aan deze megavette ervaring en me daar als ukkie rond zie lopen in van die wereld(?)steden. Dat het in twee weken tijd ging van brr in mn zomerjasje naar HEET in een pas gekocht jurkje dat vooral niet te warm moest zijn! De laatste foto's die toen met mijn camera is geknipt zal ik ook even toevoegen voor jullie beeld, Ik zit daar op een terras in hartje Krakau, het was de laatste dag voordat we weer terug naar Nederland gingen en ik had net met 3 meiden (die ik eigenlijk pas op de studiereis heb leren kennen - wederom gek?!) op souvenir jacht was geweest. Daar, op dat terras, hartje Krakau, begin mei, zit ik van de zon te genieten in m'n pasgescoorde gebloemde jurkje. Daar is maar een woord voor die ik voor de gelegenheid even in drieen deel: ge-wel-dig!

Wat Facebook daarna voor me uitligt is mijn verjaardag op 15 juni. En uit de 60 mensen die mij een felicitatie over Facebook hebben gestuurd zijn er weer 3 uitgeligt. Gek dat dat net 3 mensen zijn die ik bijna nooit spreek en die me alledrie nog net in de avond hebben gefeliciteerd. Maarja, hoe moet Facebook ook weten wie ik het meest vaak spreek en wie mijn beste vriendinnen zijn? Geeft niet hoor ;)

Next is Londen, wederom een tripje van me! Deze staat op 20 juni op Facebook maar eigenlijk was dit begin juni, foto's komen altijd later aangezien je ze eerst moet verzamelen! Ik ging naar Londen met Draad. En voor degene die niet op FHC zitten: Draad zijn 10 studenten waarmee ik vorige schooljaar een jaar lang een project heb gedeeld: de bureaufase. Met een glimlach kijk ik terug aan dit jaar, deze periode, deze Draad-periode :) Met opdrachten die we deden voor school hebben we geld bijelkaar gesprokkeld (op één deel zitten we stiekem nog steeds te wachten!) en hebben we een trip naar Londen geregeld. Als we iets deden, deden we het met Draad goed!! In een crappy hostel voor 9/10 euro voor 2 nachten sliepen we in op-een-gestapelde hokjes, wat een stapelbed moest voorstellen. We hadden vantevoren 2 mensen aangewezen die deze trip voor mochten bereiden en dat hebben ze gedaan. Alles was tip-top geregeld en hebben in een kleine 2 dagen bijna alles wel gezien, maar uiteraard vooral genoten!
Mooi ook om mijn bijschrift te zien: Draad goes Londen (26 foto's) drie dagen om nooooooiiitttt te vergeten! — in Londen. Dat zegt genoeg neem ik aan?

Daarna ben ik getagd in 8 foto's in het fotoalbum 'live love laugh' van Hannah. Dat is natuurlijk een hoofdstuk op zich. Ztunk. Wat die afkorting betekend weten er niet veel en dat hou ik zo :) Ik ben in dit album getagd in foto's van onze vakantie naar Marmaris, de vriendinnendag en 7th sunday. Drie super zonnige gebeurtenissen die een en al gezelligheid uitstralen. Onze geheimen uit Marmaris en de gekke momenten op 7th sunday hou ik voor mezelf maar ik hoop van harte dat ik er in 2013 en de jaren daarna nog velen met jullie mag beleven. Een groep van 11 meiden gaat dan misschien wel niet allemaal en altijd door één door (figuurlijk dan;) maar toch zijn dat toch de meiden die mij het beste kennen, waar ik mezelf kan zijn en wie ik op dit moment ontzettend mis! Oh en van wie ik natuurlijk onvoorwaardelijk veel hou hahaha;)

Daarna wordt, heel toepasselijk, mijn laatste berichtje uitgelicht wat ik op Facebook heb gepost voor ik naar Budapest vertrok:
dinsdag 28 augustus om 13.39 uur
Daar zit je dan.. nog even op facebook voor je na nog 1 nachtje slapen vertrekt voor een halfjaartje studeren in het buitenland! afscheid genomen.. kapper.. koffers.. laatste boodschappen.. check! check! check! check! Budapest maak je borst maar nat, here i come!
En daaronder staan dan 51 like's en 25 reacties. Er werd dus volop met me mee geleefd:)
Wat vond ik het ontzettend spannend om hierheen te gaan! Samen met Floor, helemaal in ons 'eentje' richting oost-Europa. Ik was dan wel wel eerder in Budapest geweest met de studiereis maar dat ben je met een groep van 30 studenten en 4 leraren, met een vooraf uitgestippeld programma en oh voor maar 3 dagen! Ik zou op 29 augustus vertrekken naar de hoofdstad van Hongarije en het zou anderhalve week duren voordat school écht begon. Eerst dus nog heerlijk de stad kunnen verkennen, en dat deden we! Eerst veel met z'n tweeen en daarna veel met andere Nederlanders die allemaal snel na ons arriveerden. Je groeit als groep Nederlanders toch naar elkaar. Twee meiden die hier nog geen 10 minuten vandaan wonen kende ik voor Budapest eigenlijk niet echt, en nu zijn het onze beste maatjes geworden. Stappen, filmavondje, stedentrip, dagje naar het meer.. we doen het allemaal! Echt weer een gek idee dat je hier een half jaar altijd met dezelfde mensen om gaat. Uiteraard maak je nieuwe vrienden, aan buitenlanders geen tekort! Maar toch blijf je ook een beetje in dat vaste groepje mensen zitten.. helemaaaaaaal niet verkeerd voor hier in Budapest :) Gezelligheid tot en met!

Daarna komt een bericht dat ik ontslag heb genomen bij de jumbo. Dat heb ik natuurlijk weer later toegevoegd op Facebook, vandaar dat dat na mijn vertrek naar Budapest staat. Verder niet mega interessant maar ik hoop stiekem in 2013 wel terig te mogen komen bij mijn collega's daar. Ontzettend leuke tijd heb ik daar gehad en heb er altijd (met of zonder kater) met heel veel plezier gewerkt! Dus ik zeg je, Nikita I'll be back!
..... om mijn baantje terug te vragen dus ....

Daarna komt mijn Facebook fotoalbum van Budapest die ik trouwens nog moet aanvullen maar goed, deze is voor jullie allen te bewonderen op mijn persoonlijke Facebook pagina;) Dan komt het fotoalbum van Praag. Wederom een stedentrip van me! Het kan niet op! Ik kan me nog wel een vaag gesprek met Erik herinneren.. ik was jaloers op hem dat ie zoveel leuke dingen ging doen in Nederland en tegenwoordig de zoveelste gevaarlijke sport aan het beoefenen is: snowboarden. En ik weet wat sommige zullen denken: snowboarden is helemaal niet gevaarlijk! Ik doe het al jaren.. blabla! Maar Erik is nou eenmaal niet zo'n geluksvogel en tijdens Basketball en American Football heeft deze jongen al veel brokken gemaakt. Dus ik zeg: ik ben benieuwd hoe hij dit weer gaat overleven! Maar toen ik dus zei dat ik zo jaloers was op meneer wees hij me heel wijs op iets.. ik had het ook nog niet zo slecht!!! Budapest.. (oke das een heel hoofdstuk op zichzelf) en dan komen er nog al die vette trippies bij! Ik wil ook wel naar Budapest en Praag hoor!!! Tsjaa, had ie me daar toch even gelijk!
Van de foto's uit mijn Praag-album heb ik er eentje gebruikt als profielfoto op Facebook, wederom te bewonderen voor jullie allen op mijn persoonlijke pagina, mijn grote liefde uit Praag :) En daarnaast wil ik even de o-zo-skonne klok uit hartje Praag noemen. Mooi ding, geen idee wat ie allemaal precies kan maar dat heb ik eerder voor jullie ge-wikipedia-t en verteld in mijn reisverslag over Praag;)

Daarna ben ik getagd in een bericht van mijn vriendinnetje Kirsty. Ik had dr een kaartje voor haar verjaardag gestuurd, die uiteraard veel te laat was maar daardoor was gelukkig de pret nog niet weg! Het onderschrift luidt als volgt: Nog een verlaat verjaardagskaartje vanuit budapest ♥ — met Anke Daling. Beetje jammer dat nu iedereen mijn persoonlijke tekst op dat kaartje kan lezen maar ach mijn diepste geheimen vertel ik d'r altijd over whatsapp en de laatste tijd zonder mobiel over de facebook-chat! Ze was 20 geworden en dat vond en vind ik nog steeds een zeer gepaste leeftijd voor het volgende: Old enough to know better, young enough to do it anyway. Daar hou ikzelf stiekem ook nog aan vast. Ik ben nog niet volwassen dus grijp iedere (oke niet iedere!) gelegenheid aan om dat te uiten! hihi

Daarna.. jezus het kan écht niet op! Komt onze trip naar Wenen. Deze keer waren we met zn 5e en hebben we wederom in een dag tijd heerlijk de stad rondgebanjert en BIJNA alles gezien. Zie een van de vorige reisverslagen voor meer details;)

En das nog iets moois.. als je dan kijkt op het begin dan zie je al je foto's uit 2012 langs komen. Heel veel van de studiereis, budapest en de andere dingen die ik hierboven heb genoemd. Maar beijvoorbeeld ook van Carnaval (OHJA!!), de familie-fotoshoot die we voor oma hebben gedaan, Londen, Wondercamp, basketballtoernooi met de meiden uit Eindhoven. Avondje Time heel erg Fout met zn 4e en een Communicatiefeestje (volgens mij het valentijnsfeest) van school, een keertje stappen met huisgenoten toen mijn nicht zich aan sloot bij ons en een van de vele avondjes Eindhoven met de meiden uit Veghel.

En als je dan op het eind op 'delen' klikt selecteerd Facebook 4 foto's die je kunt delen en die dan op de persoonlijke pagina komt:
mijn grote liefde uit Praag, bezoekje van Thomas en Erik in Budapest (zeer interessante foto na een avondje bier en Uno), vakantie in Marmaris en dan de vrijgezellenkamer.. had je bij moeten zijn:P en als vierde weer een foto van Thomas Erik en ik. Dat Facebook het me verteld vind ik toch wel gek.. ik mis mn broertjes!

Tot snel iedereen!!!!! XXXXX

  • 20 December 2012 - 23:27

    Marianne:

    Wauw! Anke, je hebt het echt weer super leuk geschreven!! Echt een hele leuke mooie blog!! En wat gaat de tijd weer snel!! Volgende week Elise alweer terug en jij ook alweer bijna thuis!! Dan kunnen we weer lekker van jullie genieten in het echt!!! Maar helaas voor nog even op papier... Tot snel!! Ik kijk uit naar je volgende blog!!
    Xxx liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

Zo.. daar ga je dan.. voor een half jaar studeren in het buitenland. Budapest here i am!!!

Actief sinds 22 Aug. 2012
Verslag gelezen: 760
Totaal aantal bezoekers 17744

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 31 Januari 2013

Minor in Budapest

Landen bezocht: