Familie en Vriendinnen, dat is pas alles! - Reisverslag uit Veghel, Nederland van Anke - WaarBenJij.nu Familie en Vriendinnen, dat is pas alles! - Reisverslag uit Veghel, Nederland van Anke - WaarBenJij.nu

Familie en Vriendinnen, dat is pas alles!

Blijf op de hoogte en volg Anke

04 Januari 2013 | Nederland, Veghel

Jaja.. zoals jullie kunnen zien ben ik tijdens mijn minor in Budapest ook in Nederland geweest! Mijn mama had namelijk het geniale idee gekregen om mij een ticket naar huis te sponsoren.. ze kon natuurlijk de kerst niet zonder mij overleven! Jaja, mam ik heb je wel door;)
Dus gingen Floor, die haar ticket trouwens ook cadeau kreeg mijn mam en pap, en ik een weekje naar huis voor maar liefst 23 euro p.p. HA doe dat maar eens na!!!

Dus wij hupsakee op 24 december vroeg in de ochtend richting het vliegveld. En wat stikte het van de Nederlanders ineens, no more talking in Dutch achter hun rug om!
Over hoe de vlucht was zijn de meningen verdeeld.. ik vond hem namelijk prima maar Floor vond dat we bijna waren neergestort, dus kies maar. Een eeuwigheid later liepen we eindelijk het trapje af van het vliegtuig en was ik officieel op Nederlandse bodem.. En wie zag ik daar al staan in blauwe trui? Papie! Ik herkende hem al :) We hoefden niet of koffers te wachten aangezien die 23 euro exclusief koffer was dus we konden meteen doorlopen. Helemaal hyper en met redelijk vlugge pas door die gangen gelopen en daar waren ze dan! Voor mij stonden mam pap en m’n vriendinnetje Kirsty te wachten. Aangezien ik mam 2 weken daarvoor nog had gezien was die snel geknuffeld (sorry mam, ik heb je echt wel gemist!!!), pap had ik ook nog gezien.. wel 2 maanden daarvoor dus die kreeg een iets langere knuf van me, en toen was Kirsty aan de beurt! En janken dat ik deed, gelukkig was ik niet de enige want mevrouw deed mooi met me mee:) Wat heb ik die gemist zeg! Want ik kan je zeggen mensen.. SKYPE IS NIET HETZELFDE!!!!
Ze had ook nog een presentje voor me.. de beruchte liefmansjes, een mobiel(!) voor de leens en een kerstster! Weet je wel? Zo'n schattig bloempje.. die mam trouwens thuis meteen heeft opgeëist ghehe!

Daarna de auto in en naar huis. In de auto Kirsty ook nog verrast met een kleinigheid voor haar verjaardag, wat was ze blij :) Thuis Erik overhoop geknuffeld, op de manier waarop alleen wij knuffelen.. heel raar, maar Erik houdt niet van knuffelen dus ik doe het er maar mee! En toen avond nummer 1 heerlijk thuis met z’n vieren gegourmet.. ik met mijn I ‘hartje’ HOLLAND-shirt aan omdat die wel mocht stinken. ’s Avonds weer eens lekker tv gekeken zoals vruuger en niet te vergeten lekker in mijn eigen bed geslapen. Wat is het toch heerlijk om languit in bed te kunnen liggen en de dekens alsnog tot je voorhoofd komen! En ik kan, misschien met risico voor een hoop commentaar, zeggen dat mijn eenpersoons bedje in Veghel veel beter slaapt dan mijn vier persoons mega bed hier in Budapest. Believe me! Mijn bed in Veghel.. daar doe ik een spreekwoordelijke moord voor!
Op dinsdag, dag 2, was het eerste kerstdag en gingen we dus traditiegetrouw naar mijn oma in rooi. De hele familie bij elkaar, super gezellig! Maar het mooiste was misschien nog wel dat niemand wist dat ik thuis zou komen voor kerst. Niemand had me dus verwacht. Dus wij daarheen, stond ik voorop bij de voordeur.. doet Thomas Daling (mijn bloedeigen broer) samen met mijn oom de deur open. Geen reactie. NUL!!! Goed, die vonden de cabrio van de nieuwe vriendin van mijn oom natuurlijk veeeeel interessanter! Hoe kan het ook? Dus ik liep gewoon door naar de keuken om de toetjes in de koelkast te zetten en ja hoor, eerste reactie? Check! Super leuk dat ik er was en niemand had het verwacht. Toen liep ik door naar de kamer waar oma zat, een paar nichtjes, ooms enzovoort. En wat schrok ze van me! Wat deed ik daar was oma’s eerste reactie. Jou verrassen natuurlijk oma!! Ik had ook nog een leuk engeltje voor haar meegenomen voor in de boom, die hing daar natuurlijk meteen in :) Toen hallo gekust met mijn nicht en Elise, die zich nog had afgevraagd wat ik toch in mijn eentje een saaie kerst ging hebben in Budapest, en de rest. Op dat zelfde moment zeiden we een paar in de keuken tegen Thomas Daling hoe leuk het was dat ik thuis was gekomen voor kerst.. Die zal zich geschaamd hebben joh! Meneer is me zo voorbij gelopen.. uiteindelijk hier ook wat traantjes gepinkt! Super leuk om iedereen weer te zien en kerst toch nog met familie te vieren, zoals het hoort:) Eerste kerstdag was om meerdere redenen emotioneel maar naar mijn mening toch erg geslaagd! Op naar de rest van de week dus. Iedereen wel heel nadrukkelijk geïnstrueerd niets op Facebook te zetten want ik had nog wat meer verrassingen in mijn trukendoos!
Tweede kerstdag zijn we met z’n 6e sushi wezen eten in de voor mij nieuwe tent in Veghel. Erik werd nog af en toe uitgelachen om zijn stokjes-gedoe maar mij ging het best goed af en dus was ik een geboren talent! Jahaaaa! Na zo’n 3 volle maar heerlijke gangen hadden we er nog eentje te gaan, wat voor de redelijk normale eters onder ons gewoon een bolletje ijs was. Voor de niet-normale-eters, met andere woorden.. de mensen die MEGA veel kunnen eten, werden er nog wat extra gerechtjes besteld. Jezusmina! De traditie van een bioscoopje op tweede kerstdag was helaas niet meer mogelijk. Op donderdag, dag 3, ging ik eerst ’s ochtends naar de fysio.. het nut daarvan moet nog blijken. Daarna hebben mam en ik heerlijk en super cheap geshopt en ’s middags had ik een sollicitatie gepland. Gewoon zomaar, omdat het kon en ik toevallig toch in Nederland was! Sollicitatie ging goed en het resultaat van dat gesprek moet ook nog blijken. Daarna voor het eerst sinds super lang weer auto gereden en mensen, dat was eng! En dan heb je ook nog je vader langs je die op bijna alles commentaar heeft.. wat heb ik daar in die auto zitten zweten van de stress! Maar heb het overleefd, gelukkig! Die avond ging ik mijn vriendinnetjes verrassen, ik had er zelfs de kriebels van. Ik had het zo geregeld dat ik het tegen 1 vriendin van de 10 had gezegd dat ik thuis kwam met kerst. Eva, helemaal hyper en super blij en enthousiast dat we weer eens stratum op konden samen, had geregeld dat iedereen op derde kerstdag (dat bestond bij ons écht!) bij elkaar zou komen. Iedereen zou een klein gerechtje maken, daarna stond Magic Mike op de planning en zouden Eva en Moniek samen op stap gaan. Eva had Moniek zelfs nog zo ver gekregen haar ochtenddienst voor vrijdag te ruilen zodat ze mee op stap kon. Want, dat was het écht waard!!!! Moniek, helemaal in spanning voor de “verrassing”.. haha! Toen ik die kamer binnenkwam, men wat zag het er leuk uit! Iedereen had haar beste kerstpakje aan en zaten allemaal al klaar aan een zeer mooi opgedekte tafel, klaar voor de soep. Het duurde even voordat ze doorhadden dat ik in de deuropening stond en ohja, dat ik daar eigenlijk helemaal niet hoorde! Volgens mij was Karin de eerste die op me afvloog, met natuurlijk iedereen in haar kielzog en die ogen van Moniek. Mensen, dat is niet in woorden uit te drukken maar die ogen stonden mega groot en van heel veel ongeloof! Eva en ik lachen jongen :p
Ik had al gegeten van te voren maar heb toch zo hier en daar een hapje meegepikt, heerlijk gedaan meiden! Ik was blij dat ik een lekker los shirt aan had want ik had me dubbel zo rond gegeten van al dat lekkers. Na het eten nog de foto’s van Elise gekeken, die ook die maandag (maar dan ’s middags) terug was gekomen naar Nederland. Ik denk dat mijn foto’s er een stuk anders zullen uitzien.. minder zon, minder strand en minder bikini! Hallo?! Jaloers!!
En toen was het zo ver. Ik ging met Eva en Moniek de auto in, op weg naar Eindhoven. Moniek, de waaghals achter het stuur, had ons prima naar de studentenkamer van Eva gebracht en toen gingen we. Op de fiets, ik gelukkig achterop, richting stratumseind! Ein-de-lijk weer! Wat heb ik dat gemist:) Na wat biertjes en de nodige shotjes in de ene en andere kroeg, na een kroketje, nog door naar de Bermuda gegaan. Wat een avond!

Op vrijdag kon ik mooi met Moniek mee terug rijden naar Veghel en haar toen een dikke pakkerd gegeven! Volgens mij kon ze het nog steeds niet geloven. Die middag ben ik met pap naar het centrum gegaan om eerst de ene nieuwe hippe tent in Veghel te checken en daarna de andere nieuwe hippe tent. Ik moest maar terug rijden zei pap want die zat aan de Leffe. Ik zou beginnen aan het eten en daarna mam ophalen van d’r werk. Rijst is niet mijn ding weet je, ik had ongeveer 3x te veel gekookt.. en NEE, dat is niet overdreven. De reactie van Erik echter wel, kan ik er wat aan doen dat rijst niet mijn ding is!
’s Avonds had ik nog wat in te halen met Kirsty. Markt. Veghel. Liefmansjes. Erg gezellig was dat weer. Zoals vanouds ja! Zelfs nog een uitnodiging voor het Jumbo personeelsfeest gescoord omdat ‘ik er toch wel echt bij moest zijn’. Dat werd ter plekke nog geregeld :) Of ik ga is een tweede maar leuk toch!!

Zaterdag, laatste dag alweer!!! Eerst mijn roes uitgeslapen, poging tot! Die dag frietjes gegeten met mam en toch nog ons bioscoopje geregeld. In Veghel was het plan, aangezien ze daar nu ineens een nieuwe hippe bioscoop hebben neer gepland, in Uden was het uiteindelijk geworden want reserveren had toch wel gemoeten in Veghel. Alles is familie. Echt een aanrader mensen, al helemaal met je mam! Met vriend kan ook maar die heb ik niet. En na de film snel met vriendinnetje Martje bericht dat ze kon komen. Die reed al bij ons in de wijk zei ze. Mevrouw was die dag teruggekomen van de wintersport maar wilde mij gewoon nog SUPER graag zien en toen is ze nog even een colaatje komen drinken. Niks niet op de zuip komen zoals ze zelf vroeg, pussy! Wel super lief dat ik haar phone mocht lenen want die van Kirsty had me een dikke telefoonrekening gekost, aangezien internet daar niet op uit kan (ofzo?!).
Ik heb het ding nu helemaal door en pap en mam in bruiloftskleding vullen nu mijn achtergrond. Goeie zet , Thomas, dat je die even door hebt gestuurd;)

Op zondag vroeg d’r uit om weer terug naar Budapest te vliegen. En wat had ik er de pik in! Waarom? Nou, voor nieuwjaar natuurlijk! En nog voor anderhalve week doen en laten wat ik wil voordat het back to reality is. Een goede afsluiting fiksen met de mensen van hier en de mensen van thuis die ook hier zijn. Lekker gezellig maken dus. Maar boven alles, gewoon weer aftellen tot ik weer thuis ben. Bij familie en vrienden, voor langer dan maar een weekje en weer lekker in mijn eigen bedje kan slapen. Zin in!!!

Liefsssss Anke



Ps.. Ilse, ik ben benieuwd wat voor spelfouten je nu weer uit mijn verhaal gaat posten op Facebook! Hopelijk ben je een beetje lief voor me ;)

  • 04 Januari 2013 - 22:03

    Moniek:

    Ik kan hier maar een ding over zeggen, HET WAS EEN TOP VERASSING!!! Whoo ANKIE!! En idd ik kon het nog steeds niet geloven!!

  • 05 Januari 2013 - 19:06

    Martje:

    Wat nou pussy! Ik zag anke daling toch ook echt niet aan de alcohol hoor!

  • 07 Januari 2013 - 13:55

    Hannah:

    Hihi kan niet wachten tot je weer terug bent, voor inderdaad langer dan een weekje;)

  • 07 Januari 2013 - 18:57

    Renée:

    AAAAAAAHHHH!!!!! Nogmaals onze reactie haha! Het was echt super dat je ineens in de kamer stond! NU nog maar een paar daagjes. Geniet ervan en succes met het afscheid nemen van Budapest, want dat zal stiekem ook wel jammer en moeilijk zijn!
    xxxjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

Zo.. daar ga je dan.. voor een half jaar studeren in het buitenland. Budapest here i am!!!

Actief sinds 22 Aug. 2012
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 17739

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 31 Januari 2013

Minor in Budapest

Landen bezocht: