I am your father, I am your mentor - Reisverslag uit Budapest VI. kerület, Hongarije van Anke - WaarBenJij.nu I am your father, I am your mentor - Reisverslag uit Budapest VI. kerület, Hongarije van Anke - WaarBenJij.nu

I am your father, I am your mentor

Blijf op de hoogte en volg Anke

02 September 2012 | Hongarije, Budapest VI. kerület

Toen ik nog in Nederlands was had ik een mailtje gekregen met als onderwerp: I am your father, I am your mentor! Wat heb ik gelachen.. blijkbaar hebben ze hier in Budapest een soort van mentorprogramma zodat iedere Erasmus student een 'mentor' krijgt toegewezen die hem of haar wegwijs kan maken. Die van mij stelde zich dus al meteen op als een vaderfiguur, met (al zeg ik het zelf) niet al te geweldige kennis over de engelse taal! Jeeeejjjjj :) lucky me!
Maar goed, ik kan iemand met een half woord meestal wel begrijpen dus dat moest geen probleem zijn.

Meneer wilde me eigenlijk op komen halen vanaf het vliegveld, maar na wat heen en weer gemail was het hem duidelijk dat dat niet nodig was. Vrijdag afgesproken op school om het een en ander te regelen zoals studentenpas enz.
Na het officiële gedeelte.. school pas binnen én al mijn vakken gingen door, stevig lunch met meneer mentor en Floor aan de andere kant van de stad.

Daarna afscheid genomen en een 'date' gepland voor die avond. Op stap met hem en z'n vrieden, dus....
Het was me na deze middag wel duidelijk geworden dat dat halve woord wat ik meestal maar nodig heb niet van toepassing is bij hem. De halve tijd niet te verstaan en ik moet vaak zijn zinnen afmaken bij gebrek aan grammatica-kennis! But no problem for me, i know a little english;)

's avonds meeten we meneer mentor bij ons metro-station: Arany János utca en reizen samen verder naar waar we een vriend van hem treffen. Hij laat even op zich wachten en dus wat te laat komt, in tussen leren Floor en ik hoe we hem dat duidelijk kunnen maken!
Meneer is een beetje ouder dan wij maar ach, tijdens het stappen boeit dat toch niet??! Een gezellige kroeg gezien met gewone- en cocktail bar, daarna een dansje gewaagd in een andere kroeg en netjes thuis gebracht door meneer mentor:) what a gentleman!

The day after...
Na wat uitslaap-uurtjes naar een straatfestifal geweest ter ere van het begin van de herfst op Jászai Mari tér en 's avonds met z'n tweetjes de 2e aflevering van The Voice gekeken (jahaaa internet we love!)

En vandaag lekker de tourist uitgehangen tijdens een Hop on Hop off bustour. Door Buda en Pest met een engelse gids geleerd over de geschiedenis van Hongarije en Budapest, hopelijk blijft er wat hangen!
Maar voor nu.. 2e kookmaaltijd hier in appartement Floor&Anke!

Liefss..


Wist je dat...
het heel normaal is om de halve stad af te reizen voor dat ene tentje voor lekker koffie?
een biertje van zo'n.. anderhalve liter.. nog geen 2 euro kost? (hint hint voor degene die twijfelen mij op te komen zoeken!!)
je hier het gas een tijdje in moet houden wil je het laten branden... weird!

  • 03 September 2012 - 07:50

    Marry:

    Haha, wederom een super leuk berichtje van je Anke! Zo te zien heb je het goed naar je zin!!
    Enneehh.. Die 1,5 liter biertjes., ik wist niet dat ze echt bestonden!!! Wauw jij leeft in n paradijsje!! Hahaha
    Nog heel veel plezier meid.. En succes met straks je eerste dagje school!!
    Xx liefs Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

Zo.. daar ga je dan.. voor een half jaar studeren in het buitenland. Budapest here i am!!!

Actief sinds 22 Aug. 2012
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 17733

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 31 Januari 2013

Minor in Budapest

Landen bezocht: