Masz piękne mięśnie ;) - Reisverslag uit Budapest VI. kerület, Hongarije van Anke - WaarBenJij.nu Masz piękne mięśnie ;) - Reisverslag uit Budapest VI. kerület, Hongarije van Anke - WaarBenJij.nu

Masz piękne mięśnie ;)

Blijf op de hoogte en volg Anke

28 September 2012 | Hongarije, Budapest VI. kerület

Na mijn twee lessen van vandaag en nog wat laatste dingen geregeld op school ging ik snel naar huis. Ik had spijt, spijt van mijn lange broek en dichte schoenen! Want mensen, het is hier HEET! Het is net zomer en ik heb opnieuw spijt van dat ik een hoop zomerkleren heb thuis gelaten..
Maar goed, daar stap ik snel overheen als ik naar buiten kijk:)
Helaas ben ik de afgelopen week wel mega ziek geworden.. and I blame it all on Wondercamp!!
Vorig weekend ben ik namelijk naar het zogenaamde Wondercamp geweest. Met de trein, voor twee nachtjes, 2 dagen, aan het Balanton meer, om te... ja wat denken jullie eigenlijk? Feesten natuurlijk, gek doen, plezier hebben, me lekker jong voelen en voordoen.. maar vooral veel nieuwe mensen leren kennen. Uit heel Europa en zelfs van daarbuiten.
Nederlanders, Belgen, Fransen, Spanjaarden, Portugezen, Duiters, Italianen, Turken, Hongaren, Polen.. Zelfs Litouwen, Letland en Amerika waren vertegenwoordigd. En uiteraard vergeet ik er nog een hoop..
Maar goed, dit staat natuurlijk garand voor een zeeeeeerrrr gezellige tijd en dat was het ook!

Op vrijdag vroeg in de ochtend vertrokken naar de Buda kant van de stad om daar de trein te pakken. Toen werd meteen de toon gezet door 'the pony-song'.. the one and only pony-song! Voor degene die er bij waren: sorry dat je hem nu weer in je hoofd hebt, voor degene die er niet bij waren: WEES BLIJ!! Dit liedje was voor 3 dagen ons lijflied wat we gebruikte tijdens het wachten, om extra punten te scoren, tegen verveling en overal tussendoor.. gewoon omdat het kon:)
De trein in en daar werd de toon nog duidelijker gezet.. namelijk dat het plaatselijke drankje met overvloed werd geschonken; palinka! En mensen.. het smaakt voor geen meter, but you want to be a part of it... so you drink! Om 12 uur (wat voor mij nog steeds als ochtend voelde), in een trein (samen met 300 andere studenten), waar ook 'gewone' mensen in zaten (die moeten onze aanwezigheid wel hebben gezien, gevoeld, gehoord en zeker geroken!)..
Nadat ik deze goddelijke drank tot twee keer toe had afgeslagen.. toch eindelijk overstag gegaan samen met Floor en 2, nog redelijke, rustige poolse dames. Toen was de kop eraf en dat heb ik gevoeld! (mijn ontbijt bestond namelijk uit.. euh.. bijna niets!!)

Eerste dag spelletjes gedaan en 's avonds flag-party gehad. Je moest je verkleden in de kleuren van je vlag.. en hoewel bijna niemand zich hieraan hield, droeg ik lekker oranje :) En wat ik verder nog over deze avond kan zeggen.. Het was heel leuk en alcohol-vrij mam! ;)

Dag twee begon ik dapper met 2 boterhammen met pasta, waarvan ik er een liet liggen, en zo'n anderhalve liter melk. Daarna hebben we met een kleine afvaardiging van onze inmiddels uit bijna 30 personen bestaande groep onze vlag geschilderd. Erg trots mogen we zijn, ik vind nog steeds dat wij de wij-hebben-de-mooiste-vlag-gemaakt-met-onze-heerlijke-kater-prijs hebben gewonnen! Al zullen daar de meningen wel over verdeeld zijn.. maar ach, dit is mijn verhaal :)
Daarna, dit keer wel met de hele groep, op jacht gegaan naar zoveel mogelijk punten bij de verschillende spellen. De eerste paar spellen waar aan mij niet zo besteed, tot we aan mijn inmiddels favoriet aankwamen: pen-poepen! (spijker-poepen maar dan met een pen aan het touwtje;))
Enthousiast was ik bij dit spel de eerste die klaar stond om te 'poepen'.. helemaal in mijn element heb ik daar een minuut gestaan, wachtend op de rest die niet konden mikken! LIKE!!
Daarna een soort van hints waarbij we beroemdheden moesten uitbeelden.. ik mezelf weer met mijn enthousiasme aangeboden. Ik bedoel.. na Brad Pitt, Mark Zuckerburg en de met één simpele beweging uitgebeelde Berlusconi.. kon het bij niet veel moeilijker worden! Uiteraard deed het dat wel.. kent IEMAND die niet stokoud of ontiegelijk slim is ene Desiderius Erasmus? Nou? Ik niet! Klik hieronder voor enige verheldering: http://nl.wikipedia.org/wiki/Desiderius_Erasmus

Maar ik heb het er wel goed vanaf gebracht deze blijkbaar Nederlandse kerel uit te beelden! Tadaaaaaaa... schouderklopje zeker op zn plaats! :)
Daarna ging het allemaal bergopwaarts.. puzzelen, modeshow, zeer interessant avond eten, vuurshow, wijn-proeverij.. en alsof er nog een verborgen extra bergtop te beklimmen was.. weer een feest! wauwawiewaaa!!!:)

Daar heb ik wederom ontzettend veel lol gehad met mijn oude maar ook zeker met nieuwe internationale vrienden! Daar komt bovenop dat ik ook nog wat kennis heb opgedaan, ik kan nu namelijk een kerel in het Pools, Italiaans, Turks en Spaans versieren! Ja mensen.. kennis = kennis!

Op zondag ben ik weer naar huis gekeerd en dankbaar een douche genomen mét warm water en (ook niet verkeerd) mét douchegordijn! De klein Anke in mij juicht :) En uiteraard een wasje gedraaid die zeer nodig was. Bij thuiskomst had ik daarnaast ook zo'n 230 berichten op whatsapp.. en ik wil bij deze even een moment nemen om voor de 220 daarvan de meiden in de groepswhatsapp te bedanken: THANKSS..
Daarnaast had ik er ook een paar binnen van de allerliefste moeder van de wereld: Bedankt mam! En ook voor alweer je tweede kaartje:)
De teller staat op dit moment op 4 en dat zijn er al meer dan ik in een heel jaar heb ontvangen op mijn studentenkamertje in Eindhoven..
But hey.. who is counting?! (a)

En als laatst wil ik even melden aan de heren T. Daling en E. Daling dat er op 1 minuut lopen vanaf mijn appartement een For-FREE-if-you-can-eat-all-in-five-minutes- tentje zit (wat voor jullie een piece of cake moet zijn.. of in ieder geval het proberen waard?!) en op 2 minuten lopen vanaf het appartement kan men hier Airsoften! Zomaar.. even ter informatie;)

Dikke kus vanuit hier, Anke

  • 28 September 2012 - 21:50

    Hanne:

    Wauw, klinkt alsof je een top tijd hebt daar! Wanneer kan ik langskomen? En heb je je waaier al veel gebruikt? Bij mij hangt ie nog aan de muur.. Xxx

  • 30 September 2012 - 14:04

    Renée:

    Hahaha Anke wat een heerlijk verhaal! Ik zie jou al helemaal gek doen daar in Budapest! En die mededeling voor je broers, geniaal! Wat een toffe tent, daar zou Christian ook eens naartoe moeten hahaha.
    And you're welcome met die whatsapp berichten.. ;)

    Heeeel veel plezier verder met je nieuwe vrienden en nieuwe opgedane kennis! ;)
    xxx uit Nederland

  • 30 September 2012 - 14:43

    Anke:

    Hanne, je mag komen wanneer je wil! Ik neem je overal mee naartoe en dan zul jij ook een toptijd hebben hier;) Ik ben héél zuinig op mijn waaier, gebruik hem dus niet maar laat hem lekker hier hangen aan mijn muur en kijk er altijd naar als ik achter mijn bureautje zit;) X (ik hoor wel wanneer ik de slaapbank moet klaarmaken!!;))

    Renée, heel goed dat je het voor je ziet want waarschijnlijk zie je het helemaal goed;) En uiteraard is Christian ook welkom om de uitdaging aan te gaan haha.. Thanks en een dikke kus terug!! X

  • 30 September 2012 - 15:03

    Elise V/d Acker:

    Ik snap dat jij helemaal in je element bent als je moet pen-poepen.. en ook goed dat je eerste bent geworden, maarja dat kon natuurlijk ook niet anders:P

    en al die berichten op de vriendinnenwhatsapp is alleen maar dat je ons niet zult vergeten:P

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

Zo.. daar ga je dan.. voor een half jaar studeren in het buitenland. Budapest here i am!!!

Actief sinds 22 Aug. 2012
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 17734

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 31 Januari 2013

Minor in Budapest

Landen bezocht: