Only 52 to go.. - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Anke - WaarBenJij.nu Only 52 to go.. - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Anke - WaarBenJij.nu

Only 52 to go..

Blijf op de hoogte en volg Anke

19 November 2012 | Hongarije, Boedapest

En dan heb je.. op een doordeweekse zondag.. je ticket terug naar Nederland geboekt! Waaaaaahhhh.. Dat betekend dat ik vanaf nu nog minder dan 2 maanden te feesten heb hier, voordat ik terug naar kikkerlandje NL moet, terug om af te studeren (die ik trouwens nog niet geregeld heb!), back to reality! FML!!

Maar goed, hoewel ik daar de vorige keer al enigzinds mee begonnen was.. ik kan nu na deze paar maandjes wel vertellen wat ik hier niet ga missen..

- DE douche, zie vorige verhaal als je een uitleg wilt!
- twee verdiepingen naar boven met de trap voordat je bij je appartement bent..
- twee sloten op de buitendeur omdat je toch wel bang bent voor griezelige/enge/rondzwervende hongaren
- het bovenste slot waar je al gauw een half uur aan staat te morren, vooral als je héél nodig moet!
- de krakende vloer van het appartement, ik word OVERAL wakker van!
- de tv met alleen maar hongaarse zenders
- het moeten inhouden van de fornuisknop als je het gas aan wilt maken
- geen tosti-apparaat hebben!!
- elke dag een volledige afwas moeten doen
- de was zelf moeten doen, met goede hoop dat er niets verkleurd
- de prullenbak die elke dag geleegd moet worden.. bleh!
- 10 paar schoenen hier hebben en dan nog balen van dat paar dat in NL ligt
- dat zelfde met kleren grrrr
- met de metro reizen
- van metro moeten wisselen om naar school te gaan
- vaak niet kunnen zitten in de metro
- als ik wel kan zitten vaak langs stinkende mensen
- het super lage niveau waarop mensen engels praten
- het engels wat mensen hier engels noemen.. come on!
- iedere dag zelf moeten beslissen wat we gaan eten.. "Wat hebben we allang niet gehad??"
- moeten luisteren naar mensen die een presentatie geven die of onverstaanbaar van hun blaadje lezen of de tekst van de powerpoint voorlezen (ik kan ook lezen)
- hagelslag, in mijn tijd hier heb ik meer hagelslag gegeten dan in de afgelopen.. zeker 10 jaar!
- huilen om het feit dat mijn bezoek na een paar dagen weer vertrekt
- mijn volgeplakte muur met verzamelde knipsels
- het niet aankomen van mijn pakketten!!! "waar blijft ie mam?"
- veel te veel moeten missen van ztunk
- de groepswhatsapp vaak genoeg niet teruglezen omdat ik toch niet kan deelnemen aan de feestjes.. me no likey!
- de hoeveelheid presentaties die me op dit moment nog staat te wachten :(
- nooit weten wat ik aan moet doen omdat je niet van het weer aan kunt!
- het gebrek aan leuke kerels.. damn!!
- mijn headset die is overleden en dus niet kan skypen!
- maar 1 x in de week basketballen.. energie-overschot!
- een hoopje stinkende kleren na het stappen (veeeeel erger dan in NL)
- 's avonds als je in bed ligt wakker gehouden worden van de muziek van de R&B club van hier tegenover
- de stoep die in onze straat zo schuin als wat is!!
- die mega dure boodschappen doen, haast iedere dag
- een dikke telefoonrekening betalen zonder dat je gebruik kan maken van je smsjes en belminuten!!! grrr
- vrijdagavonden met kirsty moeten missen
- een straatnaam die ik niet kan uitspreken
- het sturen van kaartje wat er 2,5 week over doet
- de verjaardagen van mensen moeten missen
- deze mensen dan schraal via FB moeten feliciteren
- niet op de hoogte zijn als je broer op vakantie gaat naar DUBAI?!?!!
- stage moeten zoeken vanaf het buitenland
- sollicitaties houden via skype of telefoon
- de miljoenen zwervers hier op straat
- Verwer-huisfeesten moeten missen.. thema stout in het oerwoud had ik zeker niet willen missen!
- geld in briefjes van 20.000.. heb soms nog steeds niet door hoeveel ik nou 'weggooi' in de kroeg
- iedere maand de meterstanden doorgeven en niet te horen krijgen of we er al overheen zitten
- iedere keer dat ik zielig naar de lege koelkast keek
- de koelkast daarna zelf moeten vullen
- 2 maanden je chocoladeletter bewaren..
- ..en hem dan in 1 avond opeten
- Vampire Diaries ALLEEN moeten kijken!!
- herkansingen maken in je eentje.. in het buitenland!



Maar Budapest zou Budapest niet zijn, Erasmus zou Erasmus niet zijn.. dingen die ik wél ga missen zijn namelijk ook met een groot aantal..
- mijn MEGA grote balzaal die ik mijn slaapkamer noem
- mijn redelijk MEGA grote bed.. waar ik maar 1 kant van gebruik maar toch!
- de rlxe schooltijden.. 11 uur beginnen rules! Fontys: leer hiervan!
- leraren die je de keuze geven uit een tentamen of een presentatie van 8 minuten met z'n 4e.. ipv van allebei het dubbele.. normaal Fontys LEER!!
- de Erasmus studenten uit:
- Polen
- Turkije
- Spanje
- Portugal
- Nederland:)
- enz enz enz enz enz
- niet hoeven te werken in het weekend
- ..en dus lekker tot 12 uur in bed kan blijven liggen
- geen verantwoording hoeft af te leggen waar je was, hoelaat je thuis was, met wie je weg was, hoe je thuis bent gekomen, hoeveel je hebt gedronken en vervolgens aanhoren dat dat toch echt te veel is
- bezoek krijgen uit Nederland
- voor je bezoek koken en het leuk vinden
- toch nog een beetje meekrijgen van ztunk via whatsapp
- skypen voor een uur met mensen aan de andere kant van de w... van Europa..
- Nu, half november, nog in mijn zomerjas naar school kunnen
- basketballen met ouwe vrouwen die ik in het begin maar moeilijk bij kon houden
- mensen verrassen door in in hun taal iets te zeggen
- de kroegen!!!! budapest is daar koning in ❤
- de halve liters bier voor 1 of 2 euro
- reizen in Oost-Europa.. I'll be back!
- M'n poolse friend die toch wel erg aanvoelt als een big sis
- pools kunnen praten tegen hun:)
- over mensen kunnen praten die één meter verderop staan.. niemand kan nederlands hier.. en daar zal ik flink van moeten afkicken in NL!
- zo hard muziek kunnen draaien tot laat.. floor slaapt toch aan de andere kan van onze villa
- B. City Pub; bier = 1 euro
- Szimpla Kert!!!! nieuwe liefde for sure
- films kijken tot diep in de nacht
- mijn all stars die eigenlijk allang zijn overleden en ik dus niet mee terug ga nemen naar Nederland.. R.I.P
- de Instant
- maandagavonden bij de Morrison's
- een les voor maar liefst 4 (!!) credits halen door iedere week een film te kijken
- de leuke verhalen over de roommates van Gosia en Klaudia
- de roadtrips
- uit eten kunnen vor 12 euro.. en dan goed!
- huiswerk krijgen wat bestaat uit "completing these 5 sentences"
- kaartjes naar Nederland sturen
- de reacties die ik krijg op mijn gestuurde kaartjes
- de kaartjes die ik hier ontvang van mn lieverds:)
- spontaan voor eigengemaakte appeltaart uitgenodigd worden
- als het inhalen van een klas naar een museum gaan
- de kerstmarkt op vörösmarty square
- lachen gieren brullen bij hongaarse les
- de hongaarse lerares
- Liszt Ferenc ter
- de tram die dag en nacht rijdt! Nederland: LEER!
- de mini coop hier op de hoek
- de mensen die in de mini coop werken en ons herkennen
- overal binnenkomen omdat je gewoon al 18 bent ipv schraal 21 moet zijn! Stratumseind: LEER! Carrousel: LEER!
- een maand kunnen reizen voor maar 13 euro.. in het weekend en doordeweeks.. (oke het wordt wat eentonig maar toch..) NS: LEER!
- een all-you-can-eat.. onbeperkt uit eten met drinken (inclusief champagne) voor 14 euro! De arme Erasmus student in mij zegt Köszönöm Magyar!
- de dikke stufi inkomsten
- de "we miss you Anke"-foto's die ik wekelijks van Eva, Moniek of Martje krijg
- een voortreffelijk strudel house op loopafstand
- Buda by night
- Pest by nigth
- super blij zijn met een gelukt avondmaal
- mijn sleutels met "London" eraan.. die gaat zeker aan mijn sleutelbos in NL!
- Hongaarse pudding/toet/cake-achtig dessert.. hmmmmmmm
- Starbucks.. ook op loopafstand
- Uno spelen
- Floor die super blij is als ze wint
- stiekem lachen in mn vuistje als ik een keertje win
- Uno leren aan polen......
- Uno: 5!
- pizzaria op de hoek
- chocomel met cherry smaak.. vraag maar aan Eva en Moniek!
- koekjesdeegrol.. zie voor uitleg hierover ook het vorige verhaal
- super blji zijn met WIFI!!!
- de super mega toffe reacties die ik op dit verhaal ga krijgen van al mijn trouwe lezers:)
.......
.....
....
...
...


Tsjaa.. en wist je dat dit waarschijnlijk nog niet eens de helft is?!

Kusje x

  • 20 November 2012 - 01:34

    Elise:

    Hahahaha nog redelijk veel dingen komen overheen;)
    geniet nog maar van je laatste 52 dagen:)
    See u soon. Back in het koude NL..
    Btw. Ik kan nog gewoon mijn slippertjes aan.. Love it:)

  • 20 November 2012 - 09:56

    Andere Elise :):

    5!! Oh ja en hagelslag rules, hoe kun je dat nou niet gaan missen?! Xx

  • 21 November 2012 - 12:03

    Moniek :

    leuk om te lezen anke Haha en ik herken al veel dingen en dat na maar 5 dagen bij jou !!!
    maar ik herken veel leuke.dingen die ik moet missen!!

  • 21 November 2012 - 19:45

    Renée:

    Super leuk Anke! Van het eerste gedeelte krijg je medelijden, maar daarna wordt dat weggeblazen haha wat een toffe dingen maak je daar toch allemaal mee!
    Geniet!
    Vooral van de tweede lijst :)
    xxjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

Zo.. daar ga je dan.. voor een half jaar studeren in het buitenland. Budapest here i am!!!

Actief sinds 22 Aug. 2012
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 17735

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 31 Januari 2013

Minor in Budapest

Landen bezocht: