Hungry Hungarian - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Anke - WaarBenJij.nu Hungry Hungarian - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Anke - WaarBenJij.nu

Hungry Hungarian

Blijf op de hoogte en volg Anke

22 Oktober 2012 | Hongarije, Boedapest

Onder het stof vandaan deze waarbenjij.nu! Want ja na ik weer enigzins ben herstelt na mijn tweede bezoek, heb ik natuurlijk ook weer heel wat meegemaakt;)
Ik zal nu dus maar beginnen bij het begin:

Op vrijdag 5 oktober kwam mijn eerste bezoek: papie en mamie! Na school als de wiedeweer naar huis gegaan en daar trof ik ze, mét de nieuwe (foeilelijk volgens pap) koffer die ze speciaal hadden gekocht voor mij en om ook speciaal voor mij te vullen! JEUJJJ!! Ik was blij.. dat kun je wel zeggen.. en uiteraard was het ook leuk dat pap en mam er waren! (hihi GRAPJE!!) Na een rondleiding in onze ontzettend vette en ubergrote crib gingen we met zn 4e Pest in. Basiliek? Check! koffie, check Donau? Check! koffie, check Parliament? Check! koffie, check Irish Pub? Check!! bier, check En daarna heerlijk uiteten geweest, met zn 4e, alles er op en eraan.. voor 60 piek ofzo?! Ja dat mag even gezegd worden :) koffie, check
Oh en het toetje mag ook genoemd worden: Floor had een drol! jummie wassie he;)

Op zaterdag heb ik pap en mam Buda laten zien, op aandringen van pap! Want ja we komen niet alleen jou opzoeken hoor Anke, we willen ook wat zien!! Okeeeuujjjjjj.. Wij met het busje naar Buda, recht voor het vissersbastion eruit BAM! Het zonnetje maakte het helemaal compleet.. Ook vandaag hadden we om het uur een koffie-break voor pap en dat werd steeds duurder naarmate we het kasteel naderde, maar mensen WAT-EEN-LOCATIE!!!
's Avonds was het tijd om met de beentjes omhoog te gaan en heeft Floor voor ons gekookt! Elke keer weer een feest die rijst van Ome Ben:)'
Daarna was er de behoefte aan een dutje voor pap en The Voice voor mam en mij.. en om de avond af te sluiten huppakee drankje op de boot waar elke avond live muziek werd gespeeld.. behalve uiteraard die avond! lucky us..

Op zondag had ik wilde plannen voor pa en ma in het verschiet. rustig dagje met als afsluiter een knaller op het bradwurst+palinka-festival in Buda-castle!
Dus.. daar gingen we! 's Middags in een heerlijk zonnetje een boottocht gedaan, welke overigens super schraal was: krakkemikke boot, tocht om Margit eiland (waar niks op te zien is!) ipv langs alle bruggen, een stelletje engelse dronken homo's aan boord die de Dreher van hier goed lustte.. en de informatie die eerst in het Engels en toen in het Duits werd omgeroepen op de boot, was bovendien beter te volgen in het Duits dan in het Engels.. zelfs voor mij (met mijn inmiddels uitstekende Engels en onderhand weggezakt tot onder het vriespunt Duits)
Maar goed, de zon scheen dus wat kon mij het barsten :) Oh en pap en mam genoten ook, dus wat kon hun het barsten! :D
Nog steeds enigzins nawiebelend van de boot richting het centrum gelopen, winkels gekeken met mam en paps verveelde uitdrukking ontweken.. daarna ergens weten eten waar we alledrie niet tevreden waren over het eten. De goulashsoep was wél lekker.. daarna kreeg pap zijn 'hoofdgerecht' wat eigenlijk een koud voorgerecht was.. en mam en ik hebben het gedaan met spaghetti zonder vlees en aan de karige kant!

Toen het daarna ook nog ging regenen hebben we de bradwurst en palinka gecanceld en zijn we een typische hongaarse ondergrondse markt binnengegaan. Zo eentje waar alle mensen je hongerig aankijken, allemaal hungry Hungarian people.. die jou zien als rijke west europese (en als je geluk (of pech) hebt) nederlanders, die daar even al hun hongaarse HUF komt spenderen.. beetje jammer dat het allemaal prul was! Maaarrrrr ik heb wel een coole ketting gekregen, met een klokje en mn naam erin :) Thanks parents!

Om de trip af te sluiten nog een drankje gedaan in de Nagymezö utca waar we weer lekker cheap wijntjes en biertje hebben genuttigd.
Omdat Anke weer vroeg naar school moest op maandag heb ik 's avonds gedag gezegd en toen ik het café uitliep moest ik wel een traantje wegpinken.. snif snif..
Dat gaat zo ongeveer 3,5 maand duren voordat ik ze weer zie.. :(

Ofja, dat dacht ik! Maar mijn tante wilde ook nog langkomen en er staat op de planning dat mams haar gaat vergezellen jeuujjjjj!
Kom maar op!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

Zo.. daar ga je dan.. voor een half jaar studeren in het buitenland. Budapest here i am!!!

Actief sinds 22 Aug. 2012
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 17738

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 31 Januari 2013

Minor in Budapest

Landen bezocht: