Me Likey! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Anke - WaarBenJij.nu Me Likey! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Anke - WaarBenJij.nu

Me Likey!

Blijf op de hoogte en volg Anke

29 Oktober 2012 | Hongarije, Boedapest

Na mijn tweede bezoek is inmiddels ook de rust wedergekeerd.. daar was wel een weekje voor nodig want men wat was het genieten! Broertjes en mn schoonzusje kwamen me hier opzoeken in Budapest, even er tussen uit voor die harde werkers.. oke, ik doe wel mee dacht ik:)
Op woensdagmiddag hebben we gemeet in een leuk straatje met aan beide kanten alleen maar restaurantjes en leuke tentjes, top locatie! En laten Thomas en Elise daar nou net hun eigen top locatie gevonden te hebben in een cheap appartementje met álles erop en eraan.. Die hadden daar zelfs nog meer luxe dan ik hier heb (haat aan afwassen!!)
Toen heerlijk gegeten bij Vian, waar ik trouwens inmiddels al zo'n 4x ben geweest maar ach, als het goed is!
's avonds een shotje palinka gedaan in de Instant.. wat mijn bezoek je niet aan zal raden, en na een biertje druipte de oudere af en breef ik over met Erik. Die trouwens bijzonder goed kan dansen mensen;) Vooral in Budapest!
Op donderdag met stralend weer naar het Hero Square geweest en in het stadpark hebben de jongens zich uitgeleefd bij de verschillende standbeelden (van een of ander computerspel ofzo?!), ik heb ze het massale parlement laten zien.. 'dit is het dus'..... 'oke top, wat doen we nu?' En na een hugh hamburger ben ik voor de meest leerzame les naar school gegaan - om een film te kijken die potverdrie ook nog eens uitliep!! - en daarna weer gemeet voor het avondeten.. bij een tentje in King street gingen we naar binnen en wat zagen we daar een leuk bordje hangen: HOT BEER, LOUSY FOOD, BAD SERVICE - WELCOME have a nice day.. stelletje jokkebrokken!
Daarna heeft Floor zich bij ons gevoegd voor een tripje naar Buda by night.. zeer aan te raden! Dat was voor mij ook de eerste keer en wauwawiewa!!!! Heel Pest is verlicht en dus goed te zien. De Matthias kerk en het vissersbastion aan de Buda-kant is 's avonds ook heel mooi en wonder boven wonder helemaal toegankelijk (Vissersbastion althans) in tegenstelling tot overdag.. dan moet je betalen!
Na heel wat mooie plaatjes geknipt te hebben.. ik met Erik's camera en Elise met die van haar(die ik trouwens nog steeds niet ontvangen heb!:(
Weer terug in Pest hebben we een drankje gedaan bij de Szimpla Kert.. daar kunnen geen foto's gemaakt worden want dat komt voor geen meter over! Maar heb er wel eentje op internet gevonden om jullie een beeld te geven: http://farm9.staticflickr.com/8297/7899897116_9f1aec96b9_z.jpg
Je moet het zien als een grote tuin/terras met een factory-tintje en er hangt letterlijk VANALLES aan de muur (van tv's tot fietsen en van een vogelkooi tot vlaggetjes) en de 'stoelen' waar je op kunt zitten verschillen ook van badkuip tot romp van een auto! Top locatie dus:)
Maar deze avond hebben we het rustig gehouden, want vrijdagavond gaan we losssss.. he Thomas Daling;)

Op vrijdag moest Anke vroeg op school zijn en Floor iets later.. dus Erik ging met Floor de deur uit. Rond een uurtje of half 1 was ik klaar op school en my visitors wilden graag mijn hungaarse school zien.. eerder schooltje maar toch! Hup, mini-rondleiding en toen poging tot shop gedaan in het centrum - niet geslaagd maar ach!
's Avonds bij ons in het appartement gegeten (lekker budget) en daarna de jongens de hort op gestuurd voor een zeer-aan-te-raden boattrip over de Donau! Hier zijn wederom heel wat mooie plaatjes uit gekomen (die ik nog steeds nog niet heb ontvangen!!!) en daarna naast mijn eigen bezoek uit Veghel ook wat ander bezoek ontvangen.
Kelly en Vera.. ook uit NL om hier 4,5 maand ontzettend ijverig aan school te werken.. en de Poolse Gosia! Ik citeer: "Aaaah dat word zeker wodka zuipen!" Dat viel uiteindelijk wel mee, mevrouw had meer zin in een wijntje :) How sophisticated.
Anderen voelden de drank wel lekker hangen, dus topavond gegarandeerd! Ötkert is the place to be here in Budapest dus daar namen we de groentjes mee naar toe.. beetje jammer van de MEGA lange rij.. Maar Floor en Kelly kenden wel wat mensen die vooraan stonden. Bleek dus dat ze ter plekker best friends waren geworden met een stel fransen uit Lille (ofzo?!) Ik citeer: "Ja ach, dat zijn praktisch buren!!" Ooh en een Canadees (toch?!), die er - vooruit dan maar - niet heel verkeerd uit zag! Wonderbaarlijk genoeg werden we door niemand aan gesproken toen we met zo'n 8 personen voorschoten in die MEGA lange rij.. grote bange ogen aanwezig!
Eenmaal binnen, de meiden zonder entree te betalen (whoop whoop), werd de sfeer alsmaar beter! Jagermeister voor Gosia, sjans voor Erik, Elise die een leuke gast spot voor Anke.. geweldig!
Naar mate het later werd druipten de meeste af.. en bleef ik over met Erik en Gosia (die-hard uit Polen!) Toen wij uiteindelijk ook wilde gaan (tsjaa het was ten slotte al ongeveer.. half 4) werd ons even duidelijk gemaakt, ik citeer: "Oooohh common Dutch people!!!" en hup werden we de dansvloer weer op getrokken.. en leek het net of mevrouw 3 redbull achterover had geslagen! En dansen dat we deden :) Jahaa.. Erik ook!! De avond afgesloten rond een uur of half 6.. toen zei ik Erik weltrusten...

Op zaterdag héérlijk uitgeslapen tot een uurtje of half 1.. ik althans :) Erik was zoals gewoonlijk lekker vroeg wakker. Ontbijt mét eitjes bij ons geregeld en toen de stad in gegaan.. Laat in de middag/vroeg in de avond een hapje gegeten bij 'Bonnie'.. heerlijk gevulde kip! LOVE-IT.. en Elise zou zeggen: Me Likey!;) Met een strip op de muur en een eigenaardig lekkere limonade was dit ook een TOP locatie!
Daarna gingen we naar een leuk tentje dichtbij school wat ik van Gosia als tip had gekregen.. apart tentje met lekkere biertjes.. he Erik;)
Wat we eigenlijk gingen doen was dingen bij de dingen met de dingen, je weet wel dingen!

Wij hup de metro in richting school.. Wij hup de shopping-mall binnen.. Ik geen idee waar het precies was tot ik een bordje zag.. Wij hup de roltrap op.. En toen liep ik arm-in-arm met Erik de Bowling-place in... ik citeer: "Gaan we bowlen of zo?" ... "Jaa man, gefeliciteerd nog!"
We gingen bowlen voor Erik's verjaardag en hij had niks door.. HA HA!
3 potjes gedaan.. waarbij Thomas vooral bezig was met Erik verslaan.. zonder door te hebben dat ik op hem in liep.. Kon ik hem verslaan door met mijn laatste beurt nog 4 kegels om te gooien.. gooit mevrouw in de goot! Love My Life :)
Biertjes, limonades en een brownie met kaarsje voor de jarige Erik verder... gingen we nog een laatste drankje doen in dat ene straatje met die tentjes aan beide kanten (remember?;)) met een pizza voor 4 erbij!
Ham-kaas.. met mais.. zeer apart! Daar hadden ze wel een paar vorken en wat servetjes bij kunnen doen.... Eenmaal buikje vol kwam de troela aan met het bestek en de servetjes.. TO LATE.. Tsjaa die kende familie Daling vast nog niet :) snelle eters people!

De volgende ochtend zou de wekker voor mn bezoek weer vroeg gaan want ze werden om 8uur opgehaald door de taxi.. dus heb maar meteen met een traantje afscheid genomen van Thomas en Elise.. en Erik deed ik de volgende ochtend wel.. Ik moest blij zijn want hun moesten weer terug naar het normale werkende leven! JA, nou, dan nog! snif snif..
Ondanks dat Erik maar bleef aandringen niet meer op stap geweest.. wel heel knus samen een filmpje gekeken in pyjama:) En 's ochtends maakte ie me wakker.. ("praat niet zo hard, het is vroeg!!") en wederom weer een traantje gelaten voor broer 2..

En toen kon ik weer lekker mn warme bedje in:) Over een TOP locatie gesproken!!

Ik blij dat ik de maandag en dinsdag daarna ook vrij had! Want ik had wel wat slaap in te halen en ook wat school-werk.. en omdat het kon op maandag hup naar de kroeg! Op maandag is het namelijk 'happy-hour'.. voor de entree van 500 HUF (2 euro) die je altijd moet betalen krijg je op maandag 3 bonnetjes waar je voor 11 uur 3 bier kan halen.. met andere woorden: 2 euro = 3 bier = lekker + hendig! want de helft van de nederlandse brigade drinkt no beer! :) ik zeg: ME LIKEY!!!

  • 30 Oktober 2012 - 02:22

    Elise:

    Ja ik ben meteen het werkende leven weer ingedoken.. pictures coming up! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

Zo.. daar ga je dan.. voor een half jaar studeren in het buitenland. Budapest here i am!!!

Actief sinds 22 Aug. 2012
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 17772

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 31 Januari 2013

Minor in Budapest

Landen bezocht: